Oświadczenie w sprawie dostępności
Deklaracja dostępności
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wejherowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej https://www.gops-wejherowo.pl/
Data publikacji strony internetowej: 2009.10.05.
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2021.05.11.
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne elementy i treści:
1. Mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
- pochodzą z różnych źródeł;
- są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt;
- opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji, - posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji;
- opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowe.
2. Niektóre filmy zamieszczone w serwisie mogą również nie posiadać napisów czy innych wymaganych elementów, z uwagi na fakt, że zostały opublikowane również przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 2020.02.07.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez organ sektora publicznego.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024.05.27.
Na tej stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:administracja@gops-wejherowo.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 58 677 64 43. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
W zgłoszeniu prosimy podać:
- imię i nazwisko;
- dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail);
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny element lub treść;
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązanie byłoby najwygodniejsze.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Odpowiedź na zgłoszenie nastąpi najszybciej jak to możliwe, lecz nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli termin, na odpowiedź okaże się zbyt krótki, osoba zainteresowana zostanie poinformowana o nowym terminie, do którego zgłoszone błędy zostaną poprawione bądź przygotowane w alternatywny sposób. Nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
W sytuacji gdy nie będzie możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, zostanie zaproponowany dostęp w alternatywny sposób.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej do Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku https://www.gdansk.uw.gov.pl/. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl/
Dostępność architektoniczna
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wejherowie, Os. Przyjaźni 6, 84-200 Wejherowo
- Do budynku prowadzą dwa wejścia znajdujące się na parterze.
- Dla osób niepełnosprawnych, starszych, osób z wózkami, itp., dostępne jest wejście do budynku za pomocą windy znajdującej się po przeciwległej stronie od wejścia głównego;
- Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się II piętrze;
- Przed budynkiem wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami;
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W budynku jest mobilna pętla indukcyjna.
- Istnieje możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego - osoba uprawniona powinna zgłosić chęć skorzystania z usług tłumacza, co najmniej na trzy dni robocze przed zdarzeniem z wyłączeniem sytuacji nagłych. Chęć skorzystania z usługi należy zgłosić w formie pisemnej. Usługa jest świadczona bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych ( t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1172, 1495, 1696, 1818), która zgłosi chęć skorzystania z tłumacza języka migowego.
Procedura wstępu na teren obiektu osoby z psem asystującym lub psem przewodnikiem
Rozdział 1.
Wstęp z psem asystującym:
1. Osoby ze szczególnymi potrzebami mają prawo wstępu do Ośrodka w towarzystwie psa asystującego.
2. Ośrodek organizuje możliwość podania psu asystującemu wody do picia (miskę i dogodne miejsce), oraz miejsce, w którym osoba może pozostawić bezpiecznie psa na krótki czas, gdy jest to konieczne.
3. Pracownicy punktów kancelaryjnych informują osoby ze szczególnymi potrzebami korzystające z pomocy psów asystujących o dostępnych udogodnieniach:
1) o możliwości podania psu wody;
2) o zasadach pozostawienia psa na krótko w miejscu, gdzie nie może uczestniczyć w działaniach.
4. Informacje o możliwości wstępu osób z niepełnosprawnościami z psem asystującym są dostępne na stronie internetowej lokalu w deklaracji dostępności.
5. Pies asystujący wspiera osoby z niepełnosprawnościami tylko w określonym zakresie, np. pomagając osobom niewidomym omijać przeszkody. Ostateczne decyzje o wyborze drogi i celu są dokonywane przez człowieka. Osoby korzystające z psa asystującego mogą wciąż potrzebować wsparcia personelu, a to wsparcie nie powinno być im odmawiane.
Rozdział 2.
Odpowiedzialność właściciela psa asystującego:
6. W celu skorzystania z uprawnień, pies asystujący (lub przewodnik) musi być wyposażony w specjalną uprząż. Fakt jej posiadania powinien wystarczyć jako dowód funkcji pełnionej przez zwierzę. Tylko w przypadkach budzących wątpliwości obsługi osoba niepełnosprawna powinna okazać certyfikat potwierdzający status psa asystującego oraz zaświadczenia o aktualnych szczepieniach weterynaryjnych.
7. Osoba korzystająca z pomocy psa asystującego ponosi odpowiedzialność za zachowanie zwierzęcia i wszelkie ewentualne szkody wyrządzone przez psa.
8. Pies asystujący powinien pozostawać z właścicielem przez cały czas i nie może być pozostawiany bez opieki w miejscach nieuzgodnionych wcześniej z personelem Ośrodka, bądź z koordynatorem ds. dostępności.
Informacje dodatkowe
Wszystkie informacje publikowane w mediach społecznościowych są dostępne cyfrowo i nie są umieszczane ponownie na tej stronie internetowej.
Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
2024-05-27 13:19:57 Malwina Leyk
Pierwsza publikacja:
2021-03-08 10:01:04 Emilia Milewczyk