Nabór do programu Asystent Osobisty Osoby z Niepełnosprawnością - Edycja 2025
2025-01-03 13:30:45

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wejherowie informuje, iż w związku z przyznaną dotacją w wysokości 636214,80 zł z Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, w ramach Solidarnościowego Funduszu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych, będzie realizował dla mieszkańców Gminy Wejherowo, wsparcie w ramach Programu „Asystent Osobisty Osoby z Niepełnosprawnością” dla JST – edycja 2025.
Sprawowanie usług w formie asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością planowane jest dla 27 osób niepełnosprawnych, mieszkańców Gminy Wejherowo, w łącznym wymiarze 11625 godzin.
Nabór zgłoszeń do udziału w Programie prowadzony będzie od dnia 7 stycznia 2025 roku do 10 stycznia 2025 roku.
Dokumenty należy składać :
- bezpośrednio w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wejherowie, Osiedle Przyjaźni 6, 84-200 Wejherowo
- za pośrednictwem poczty na adres jw.
Osoby zainteresowane skorzystaniem z usług asystenta osobistego proszone są o zapoznanie się z regulaminem określającym zasady naboru, uczestnictwa i realizacji programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” i treścią Programu „Asystent osobisty osoby
z niepełnosprawnością” dla JST– edycja 2025 oraz dostarczenie dokumentów:
1. Karta zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” – edycja 2024
2. Kserokopię aktualnego orzeczenia o niepełnosprawności
3. Klauzula RODO – Minister
4. Klauzula RODO – GOPS
5. Karta zakresu czynności w ramach usługi asystencji osobistej do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025.
znajdujących się poniżej - w Plikach do pobrania.
Zgłoszenie uczestnika nie jest równoznaczne z zakwalifikowaniem do uczestnictwa w Programie.
Osoby spełniające kryteria udziału w Programie, a nie zakwalifikowane do programu z uwagi na wyczerpany limit miejsc zostaną wpisane na listę rezerwową.
Pracownicy Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wejherowie poinformują pisemnie Uczestnika Programu lub jego opiekuna prawnego, o przyznaniu usług asystencji osobistej oraz przyznanym wymiarze godzin usług asystencji osobistej w danym roku kalendarzowym
lub poinformują o odmowie przyznania usług asystencji osobistej wraz z uzasadnieniem.
Szczegółowe informacje na temat programu oraz dokumenty do pobrania dostępne są na stronie Biura Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych:
https://niepelnosprawni.gov.pl/a,1533,nabor-wnioskow-w-ramach-resortowego-programu-ministra-rodziny-pracy-i-polityki-spolecznej-asystent-osobisty-osoby-z-niepelnosprawnoscia-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego-edycja-2025
Pliki do pobrania:
- Karta zgłoszenia do Programu Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością dla Jednostek Samorządu Terytorialnego edycja 2025..docx Pobierz
- Klauzula informacyjna RODO-GOPS w ramach Programu Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością dla Jednostek Samorządu Terytorialnego edycja 2025..docx Pobierz
- Klauzula informacyjna RODO- MRPiPS w ramach Programu Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością dla Jednostek Samorządu Terytorialnego edycja 2025..docx Pobierz
- Karta zakresu czynności w ramach usługi asystencji osobistej do Programu Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością dla Jednostek Samorządu Terytorialnego edycja 2025..docx Pobierz
- Program Ministerstwa Rodziny Pracy i Polityki Społecznej Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością dla Jednostek Samorządu Terytorialnego edycja 2025..pdf Pobierz
- Zarz. 30-2023 - regulamin AOOzN.pdf Pobierz